Friday, January 22, 2010

Is smoker guilty?

I read this article, 論自由 by 夢之彼方. It reminds me how Taiwan's government and anti-smoking NGO/people try to make Taiwan a no-cigarette nation by passing very restrict Tobacco Hazard Prevention and Control Act and stigmatizing smoker. Taiwan's new Tobacco Hazard Prevention and Control Act went into effect on Jan. 11, 2009.

I totally agree that people should not smoke inside any building because the smell really annoys and disturbs other non-smoker. I do not like the way they stigmatize smoker and even tried to ban outdoor smoking in the beginning of 2010.

Taiwan adopted a new Tobacco Hazard Prevention and Control Act

最後的吸煙者 作者:筒井康隆;譯者:江戶‧東京的格主簡白):我恍惚蹲踞在國會大廈的圓拱屋頂角落,凌空匝繞的自衛隊直升機,接連向此處發射催淚彈攻擊。我既悲憤,又懊惱,拚勁猛吸香煙,一邊也覺悟到,今時今地已屬末日絕境。剛剛,與我同是吸煙愛好者的西洋畫家日下部,從高聳的國會大廈的拱頂摔墜地面,終於,我成為人世間孤伶伶僅存的吸煙者了。

當國家消滅吸煙者:當國家決定消滅吸煙者,或把吸煙者地下化、非人化,而且以善意、進化為名,就像伊森霍克、鄔瑪舒曼那部電影《千鈞一髮》,相信我,我們正默默殺害一些不健康的自由。

關魚〈【反抗詩】政府不如一根煙 ▃▃▃︴〉:
如果傷害自己健康就是不對的
所有疑似含有致癌物質的食品應該全面禁賣
所有麥當勞肯德基碳烤燒烤店應該全面歇業
所有電腦網路線上遊戲入夜後應該全面斷絕
別忘了騎開車有撞死自己他人的高風險也該全面禁駛
對了我還沒說到飛機會發生空難而坐船會發生海難呢

HOW〈來根煙,讓我們一起尷尬吧:向2009/01/11致敬

1968〈幹!1月11號要到了啦!

N/A〈手拿著一支昨暝點的煙

駱以軍〈一個吸煙者的抗議

真.他媽的〈為什麼要抽菸?因為我想得肺癌

A cynical plaza!〈宣導禁煙,真是一門『好生意』!

江戶‧東京〈最後的吸煙者

香格里拉〈吸煙有罪?別讓禁煙變成霸權

回。到。原。點〈活動│請支持《解菸》與《反禁煙自救聯盟》串連活動!〉

No comments: